Khamis, 9 September 2010

Hanya PAS saja yang betul.....

PAS sering mahu menjadi juara didalam segala hal. Dari pemimpin atasan hinggalah kepada totok pencacai Pas dibawah semuanya mahu menang didalam setiap hal. Tak kiralah sama ada mereka salah ataupun benar, yang penting bakat spin mereka digunakan sehabis mungkin untuk menang berhujah.

Halal haram belakang kira, yang penting jangan bagi UMNO dan orang-orangnya menang sekalipun didalam berhujah. Sebab itulah munculnya peribahasa moden “walharammu, walhalalku” didalam setiap kamus pemikiran para totok pencacai PAS.

Cuba kita lihat…, didalam hal sembahyang, orang UMNO atau PAS bagi kita tiada bezanya. Tapi masih ada orang PAS yang enggan solat di belakang imam UMNO walhal ada yang imam berideologi UMNO yang sanggup solat dibelakang Imam PAS.

Apakah solat UMNO dah PAS adalah berbeza sedangkan semua umat Islam menyembah Tuhan yang satu dan sama. Apakah Imam UMNO menyembah Tuhan lain sehingga membuatkan orang PAS tak mahu berimamkan imam UMNO?

Itu dalam bab sembahyang, di dalam bab ulamak pula, ulamak yang pro kerajaan sering dilabelkan oleh orang PAS sebagai ulamak belaan untuk politik. Datuk Harussani juga dituduh begini walhal beliau menyatakan perkara benar didalam hal penyatuan bangsa melayu dan umat Islam.

Dan apabila ulamak kerajaan mengeluarkan nas Quran untuk menunjukkan kebenaran, semuanya dilabelkan menjual agama kerana duit dan gaji oleh orang-orang PAS. Jadi bagi orang-orang PAS, hanya ulamak yang mereka suka sahaja yang diiktiraf bercakap menggunakan nas Quran.

Sudah pasti ulamak-ulamak tersebut adalah terdiri dari pemimpin politik mereka yang mereka sendiri angkat sebagai ulamak! Selain dari golongan itu, semuanya akan dibakul sampahkan oleh orang-orang PAS ini kerana jangan haraplah mereka bersetuju dan sedar. Malah ada yang tak mahu mendengar langsung pun.

Mereka tak akan bersetuju walaupun ulamak yang diiktiraf kerajaan membawa hujah dari Al Quran serta hadis sahih!

Itu bab ulamak.., jika pemimpin kerajaan yang berhujah dengan menggunakan nas Quran atau hadis, orang-orang PAS akan kata ia merupakan kata-kata jahil dari pemimpin yang menolak agama. Orang-orang PAS ini takkan mahu menerima apa satupun cakap dari pemimpin walau bersandarkan kepada Quran sekalipun.

Yang mereka tahu, UMNO harus ditentang kerana menolak agama Allah swt. Apa yang dimaksudkan oleh mereka dengan UMNO menolak agama Allah itu…, jawapannya ialah UMNO tak mahu melaksanakan HUDUD!

Jika ini yang menjadi alasannya, bagaimana pula PAS kini yang mengenepikan HUDUD hanya kerana takutkan kafir yang berkerjasama dengan mereka? Orang-orang PAS ini bebal atau apa? Semua yang dibuat oleh UMNO ada saja yang tak kena dimata mereka. Yang betul selamanya hanya pemimpin PAS serta rakan sekutu mereka DAP dan PKR.

Tak tahulah bagaimana orang-orang PAS melihat islam dari sudut kacamata mereka. Apakah ukuran islam hanya solat, zakat, pergi haji, puasa dan yang penting sokong PAS dah boleh masuk syurga?

Apakah hak-hak lain untuk orang islam tak pernah diambil tahu oleh orang-orang PAS? Siang malam mereka mengatakan bahawa merekalah paling islam. Cuba orang-orang PAS perhatikan perwatakkan pemimpin mereka sendiri adakah melambangkan islam?

Kalau nak dikirakan bercakap sekalipun, tak ada sedikitpun yang pemimpin PAS ikhlas mahu menegakkan hukum islam. Apatah lagi nak melaksanakannya walaupun berkemampuan melaksanakan ideologi mereka di beberapa negeri.

Bagi orang-orang PAS, apa yang PAS buat mesti comel lote dan sempurna sekali. Di Kelantan tak payah buat pembangunan sebab kerajaan PAS tak ada duit. Duduk dalam reban ayam pun tak apa janji kena bersyukur. Itu lebih baik dari di Rwanda yang tak ada rumah langsung.

Sesak papa kedana merempat pun tak apa asal dapat sokong PAS, ini semua fisabilillah yang dijanjikan syurga disana nanti….(konon-kononnyalah). Rakyat Kelantan minum air karat pun tak apa sebab bukan kerajaan negeri yang bertanggung jawab…, itu sebenarnya tugas kerajaan pusat.

Lagipun, di Somalia lagi teruk sebab langsung tak ada air nak minum. Jadi…., kena bersyukur dan berterima kasihlah pada kerajaan PAS sebab dapat juga bagi minum air karat. Cukup penggal, kena pangkah PAS sebab hanya PAS yang mampu “menzuhudkan” rakyat Kelantan. Tak kebodoh namanya tu….

Sampai bilalah orang-orang PAS ni nak sedar???


Tiada ulasan:

Catat Ulasan