Rabu, 21 Oktober 2009

Berani Berubah

Semboyan sudah berbunyi. Amanat Presiden sewaktu perhimpunan Agung baru-baru ini jelas menuntut kepada semua ahli umno dan pemipin disetiap peringkat untuk menggerakkan segala usaha untuk memastikan kemenangan parti dalam setiap pilihanraya umum ataupun pilihanraya kecil yang berlaku. Untuk memastikan kemenangan ini terjamin ianya memerlukan komitmen dan usaha bersepadu dari semua pihak dalam parti supaya sebarang usaha yang dirancang akan berjlan dengan baik. Umno kini tidak lagi boleh mendabik dada dengan segala jasa yang telah dicurahkan tetapi perlu menggandakan usaha untuk terus diberi kepercayaan oleh rakyat dalam mengemudi negara dan seterusnya meneruskan agenda menabur jasa kepada rakyat.

Orang Umno mesti tdiak hanya mementingkan kelompok tertentu dalam parti tetapi meastikan khidmat diberi kepada semua tidak mengira ahli atau pun bukan dan juga kepada golongan kaum bukan melayu. Hanya dengan cara ini Umno akan kekal relevan dan mendapat sokongan semua masyarakat di negara ini dan secara langsung memberi sokongan kepada Barisan Nasional yang ditunjangi oleh Umno itu sendiri. Keikhlasan Umno dalam membantu rakyat mestilah dizahirkan kerana masyarakat kini semakin peka dalam menilai sebarang isu yang berlaku. Sebarang langkah yang betul tetapi dibuat dalam masa yang silapa tetap akan dicemuh oleh masyarakat. Oleh yang demikian dalam suasana masyarakat yang semakin berpengetahuan ini Umno mestilah mendahului zaman dalam sebarang perancangan dan tindakan mereka.

Nada Presiden juga jelas mahukan semua ahli parti memastikan mereka sentiasa bergeraka kehadapan dan memajukan diri mereka sendiri tanpa kebergantungan hanya dengan menjual nama sebagai ahli umno sahaja. Sikap sebegini hanya akan memberi imej yang buruk kepada parti dan mengurangkan sokokngan dan kepercayan rakyat kepada parti semata-mata. Sikap mendahulukan parti demi kebaikan semua mestilah ditanam dalam diri ahli dan pemimpin disemua peringkat kerana ianya akan menjamin sokongan rakyat kepada Umno.

Oleh yang demikian selaku salah seoarang pemimpin kecil diperingkat bahagian saya menyeru diri saya dan rakan-rakan pemuda seluruhnya supaya mengambil iktibar dan pengajaran dari amanat Presiden dan melakukan yang terbaik untuk kebaikan parti Umno untuk kemenangan Agama , Bangsa Dan Tanah Air yang tercinta....

6 ulasan:

  1. Hasrat di atas sudah jelas.

    Di ditengah dan bawah tak tahu macam mana.

    Kami bloggers cuma mampu membakar dan membantu menyebar serta mematah helah lawan. Itu je.

    Lain tu. Mengenai hasrat pemimpin tu kena jentera UMNO sendiri lah.

    Tapi tolong lah. Kita tidak ada harapan lain lagi. UMNO je harapan kita.

    BalasPadam
  2. Salam, kalau semua peringkat sedar dan mampu mengubah, InsyaAllah akan terus mencapai kejayaan.......

    BalasPadam
  3. umno dah ber ubah tapi orang nya macam lama juga.

    BalasPadam
  4. yang mana melayu yang mana bumiputera, yang mana melayu yang mana islam, yang mana melayu yang mana umno, yang mana melayu yang mana rakyat, yang mana melayu yang mana pengundi, yang mana orang pahang yang mana rakyat malaysia, yang mana rakyat yang mana pendatang......

    BalasPadam
  5. ahli nujun negara30 Oktober 2009 8:48 PTG

    masa ni rakyat didahulukan, satu masa dulu pelancong didahulukan, satu masa dulu pelabur didahulukan, ehem ehem macam mana pun KRONI DIDAHULUKAN.......dulu,kini dan selamanya!!! .

    BalasPadam
  6. BETULLLLL KAH kah kah kah BERANI BERUBAH? BERTANDINGLAH ATAS NAMA UMNO( BUKAN BN )! BERANIKAH kah kah kah BERUBAH? GUNA MANIFESTO UMNO DAN LAMBANG UMNO DALAM PILIHANRAYA.

    BalasPadam