Sabtu, 30 Mei 2009

bertaubatlah sebelum terlambat..

Gila dah orang tua ni. Ada ke patut dituduhnya UMNO dan BN sebagai Komunis sedangkan yang menyokong Chin Peng adalah pemimpin PR dan juga orang China. Malang sekali seorang yang mempunyai ilmu agama yang tinggi akhirnya tewas dengan godaan nafsu. Itu akibatnya terlalu sombong dan bongkak dan terlebih cakap. itulah dia Nik Ajis yang telah melampaui dalam urusan dunianya. sepatutnya sebelum beliau bercakap sepatutnya berfikir dengan akal dahulu dan bukannya dengan nafsu serakah semata-mata.

Beginilah sikap seseorang yang tidak tahu berbudi bahasa. Sudah banyak yang dibantu oleh kerajaan pusat dalam pentadbiran Nik Ajis di kelantan. Saya percaya sekiranya tidak dibantu oleh kerajaan Pusat ( UMNO/BN) selama pemerintahannya sudah tentu Nik Ajis hanya menjadi MB selama sepenggal sahaja. Malahan dalam peruntukanECER sendiri jelas Kelantan yang mendapat peruntukan melebihi Negeri pahang dan Terengganu. Kerajaan yang zalim dan kejam sudah tentu tidak akan membantu musuhnya tetapi keprihatinan kejaan UMNO / BN menyebabkan rakyat dilayan sama rata sahaja. Saya cabar Nik Ajis jika dia berani supaya memberitahu kerajaan Pusat bahawa dia akan menguruskan kerajaannya sendiri dan tidak mahu menerima duit dari kerajaan zalim seperti mana kata beliau sendiri.

Nik Ajis juga begitu marah dengan undang-undang ISA kononnya undang-undang ini menyekat kebesan manusia. kenapa perlu takut sekiranya kita tidak melakukan kesalahan. Bukannya semua rakyat ditangkap dan hanya individu yang dipercayai bahaya sahaja akan ditangkap dibawah ISA. Namun penggunaan undang-undang tetap dibenarkan dengan mecabar penangkapa tersebut. Sekiranya penangkapan tersebut tidak benar maka hakim akan memerintahkan supaya ia dibebaskan. Jadi apa yang ditakutkan ?


Saya menyeru kepada Nik Jis dan pengikut membabi butanya supaya sedar diri dan kembali kepada Al Quran dan Sunnah bahawa Syaitan itu dilaknat oleh Allah SWT. Tidak sepatutnya seorang yang mempunyai pendidikan agama boleh terfikir untuk bekerjasama dengan Syaitan sedangkan dalam Al Quran jelas mengatakan Syaitan itu adalah musuh utama kepada ummat manusia. Nabi Ibrahim sendiri diajar oleh Allah SWT supaya melontar Syaitan dengan batu dan akhirnya menjadi ikutan kepada umat Islam sewaktu menunaikan haji. Jadi atas apa sahaja alasan pun Nik Ajis telah berbohong kepada rakyat untuk bekerjasama dengan Syaitan . Orang seperti inin jelas tidak layak untuk diikuti kerana telah menyalahgunakan kedudukannya sebagai Mursyidul Am PAS ( Parti Ajaran Sesat ???) untuk mengeluarkan pendapat agama yang hanya memihak kepada partinya sahaja walaupun perkara tersebut tidak benar dan menyalahi agama. Hinggakan penzina ( Elizibeth Wong + Helmi ) dibela dengan sepenunya. Sehingga sanggup mengeluarkan hukum berbogel dalam rumah. Nauzibillah..

4 ulasan:

  1. Apa nak di herankan, tentang Nik Najis, manusa yg tidak tahu menghormati sesama muslims, bangsa sendiri. tidah tau menhormati rumah Allah. Tidak heran apa yg dia cakap semua sudah tidak betul, yg betul nya adalah mengenai dirinya sendiri, seperti Barua, samsemg, mencarut dan lain, sebenarnya adalah sifat beliau. Sedarlah wahai bangsaku, bangsa Melayu orang pengikut tegar PAs, anda semua telah diperbodoh bodohkan, dipermainkan oleh durjana2 ini, dimana mereka akan bawa anda n keluarga anda. Syurga PAS atau Syurga Allah? tepuklah dada tanya lah hati dan iman sendiri. Kalau masih mau Syurga PAS, baring lah di jalan2 dan ikutlah demo2jalanan seperti lembu2 n kambing2 yg nak kena sembelih oleh durjana2 yg bermaharajalele.

    BalasPadam
  2. Tak baik cakap orang gila..orang gila tu sebenarnya semasa gila dia dalam genggaman Allah...takut nanti terlepas cakap buruk padahnya..masa bercakap kita kena kawal lidah..beringat dulu sebelum bercakap..Kita ni masih muda..masih panjang perjalanan kita..politik pula umpama kulit bawang..walau pedih mata kita kupas juga sebab nak makan..begitu juga dalam politik..hari ni kita kawan esok kita lawan..

    BalasPadam
  3. Biasanya orang yang kita lihat ditepi jalan, bercakap sorang sorang, senyum sorang-sorang dan tak terurus gayanya kita akan anggap gila/tak siuman.

    Sebenarnya kata Rasulullah..mereka itu tidak gila tetapi mereka itu adalah orang yang ditimpa musibah dan dugaan oleh Allah, tetapi orang yang gila sebenarnya adalah orang yang mengetahui tetapi tidak melakukan apa yang dia tahu/betul.

    Jadi boleh kah kita anggap orang yang berlagak tahu...mengada-gadakan benda yang takde..membolehkan apa yang tak boleh...sebagai gila? (Kalau mengikut apa yang difahami/maksud dari apa yang dikatakan oleh Rasulullah)

    Boleh ke kalau orang bagi duit ambil, orang bagi nasi makan...tapi jangan beri undi/percaya pada orang yang beri itu...nas/dalil mana yang dirujuk?

    Yang kita tahu kalau betul ianya jelas rasuah..beri neraka, ambil neraka! Kalau nasi itu datangnya jelas dari hasil duit loteri, boleh ke kita pekena nasi loteri?

    P/S: Nasi dage(dagang) tok sir, nasi loteri so(satu)!

    BalasPadam