Rabu, 24 Jun 2009

Hanya pada -MU ku berserah

Alhamdulillah ..akhirnya niat jahat pembangkang untuk menguasai kerajaan akhirnya tidak berjaya. Saya bersyukur kepada Allah SWT kerana telah menutup hati pemimpin pembangkang yang berniat jahat kepada UMNO dan akhirnya perpaduan itu tidak berlaku. Melihat kepada cara Hadi yang begitu takut kepada peliwat dan chauvist cina membuatkan kita semua terfikir bahawa ada sesuatu yang tidak kena dengan kepimpinan PAS ketika ini. Kesungguhan Pas bawah kepimpinan hadi yang beria-beria ingin menumbangkan kerajaan Islam Malaysia dibawah pimpinan umno menjelaskan bahawa Paas kini sedang dilanda sindrom gila kuasa.


Tindak tanduk Pas PeraK yang jelas meroyan setelah kehilangan kuasa dan dibimbing sepenuhnya chauvinis cina di sana menunjukkan bahawa perbuatan Pas menjual ayat-ayat Allah demi kepentingan politik kini telah menjilat ludah mereka sendiri. Konsep kerajaan kebajikan yang dilaungka telah alama diamalkan oleh kerajaan ketika ini. Jika tidak masakan kerajaan kelantan bawah pimpinan Nik Ajis dapat bertahan sehingga kini. Kalau nak diharapkan wakil rakyat di kelantan dibawah Pas jawabnya berputih matalah orang kelantan. Mujurlah kerajaan umno terus membantu kelantan melalui JPP da juga agensi lain seperti Kesedar dan kada. Kalau bukan kerana mereka sudah tentu dah lama Nik Ajis tumbang di kelantan.

Negeri kelantan sememangnya sinonim dengan kemiskinan dan bukti yang jelas apabila terlalu ramai orang kelantan keluar dari negeri itu dan menentap di negeri lain termasuk diPahang. Contoh yang jelas ialah apabila kes di Kuantan yang melibatkan orang kelantan yang dah sepuluh tahun merempat diPahang sampai keluar TV3. Malah banyak lagi tempat bukan sahja di Pahang malahan di negeri lain sebegitu banyak orang-orang kelantan terpaksa keluar mencari rezeki dan tempat tinggal akibat tidak ada apa yang boleh dibuat di negeri yang diperintah oleh Pas selain disuruh mendengar ceramah dan menderma selepas itu. Rumah Madiah pelajar terbaik SPM yang juga tinggal dikelantan membayangkan kepada kita apakah yan telah dibuat oleh pimpinan Pas kelantan selama ini.

Orang melihat biarlah dengan mati hati kerana mata hati akan memberi gambaran yang sebenarnya supaya kiat tidak mudah diperbodohkan orang lain. Bukanlah pula saya menafikan beberapa kesilapan yang dilakukan oleh umno ( walaupun kebanyakannya berpunca dari kakitangan awam yang tidak menyokong umno) tetapi sudah tentu sebagai manusia biasa kita tidak dapat lari dari silap dan salah. Insyaallah dengan kerjasama dan tegur menegur antara satu sama lain pasti akan membaiki kesilapan tersebut. malang kerana niat jahant Pas untuk menjatuhkan kerajaan umno yang semestinya pimpinan tertinggi terdiri dari Islam + Melayu pastilah negara berada dalam keadaan yang baik dan terkawal. Namun jika hasrat Pas bersama PR yang melebih-lebihkan Hak Asasi menunjukkan bahawa Pas sendiri tidak menghormati Islam yan meletakkan bebrapa syarat dan peraturan kepada manusia supaya dapat membimbing kehidupan manusia itu.

Namun alangkah sedih apabila melihat sikap Pas yang tidak mengikut lunas Islam apabila sanggup bersekongkol dengan peliwat dan chauvinis cina hanya semata-mata meroyan untuk mendapatkan kuasa. Oleh kerana itu saya bersyukur dan pasrah kepada Allah SWT kerana Dia adalah sebaik-baik tempat berserah.

1 ulasan:

  1. Pas parti yg tak ada arah tuju. tak ada perjuangan. Pas tidak perjuan kan melayu tidak juga melakukan apa-apa untuk Islam melainkan memperbodohkan pengikutnya dan menjadikan mereka lembu-lembu dijalanan yang akan berbaring bila masa perlu ~ bRAVEhEART

    BalasPadam