Khamis, 26 Februari 2009

KURANG AJAR!!

Hari ini sebagai seorang ahli pergerakan Pemuda saya merasa sangat terhina dengan kenyataan yang dibuat oleh YB Karpal Singh di Parlimen. Keceluparan mulut beliau hingga sanggup mengatakan pemuda UMNO celaka adalah satu perkara yang tidak dapat diterima oleh saya. Ini adalah satu kutukan yang dibuat oleh orang yang tidak tahu menghormati orang lain dan sentiasa mengganggap dirinya sahaja yang lebih baik dari orang lain.

Rasa tidak salah kalau saya mengatakan bahawa Yb Karpal ini samalah dengan Yahudi yang sentiasa mengganggap diri mereka sahaja yang baik dan mulia manakala orang lain semuanya bodoh dan hina. Selama saya bergiat dalam bidang politik tidak pernah saya dengar penghinaan secara terbuka yang dibuat oleh pemimpin UMNO dengan menggunakan perkataan makian seperti itu di Dewan Rakyat dan ianya ditujukan pada semua ahli pemuda yang kebanyakkannya tidak berada di Parlimen dan tidak boleh menjawab tuduhan tersebut.

Oleh itu, saya menyeru semua ahli pemuda agar dapat kita sama-sama berfikir apakah bentuk tindakan yang dapat kita buat untuk memastikan keceluparan seperti ini tidak akan berlaku lagi. Kita juga mengharapkan agar pihak polis mempercepatkan siasatan dan tindakan kepada YB Karpal atas dakwaan menghina Sultan seperti dalam laporan polis yang dibuat oleh pemuda baru-baru ini. Tindakan yang cepat dan adil perlu kerana ianya akan menjadi pengajaran pada orang lain agar tidak memandang remeh institusi Raja Berpelembagaan yang ada di Malaysia ini.

7 ulasan:

  1. Biasalah bagi mereka yang terdesak. Sanggup cakap dan buat apa sahaja demi matlamat walaupun menjilat kahak sendiri. Mudah-mudahan apa yang dia cakap kalau tidak benar , balik kepada batang hidung dia sendiri. Lihatlah nanti, contoh dah ada ( Parti PAS )

    BalasPadam
  2. jgn biarkan dia hidup bos, kita melayu ddidik menghormati org tp apabila si mamalia hitam tu dah mengembek ( si bangsat )jebat mintak si bangsat dihukum sekeras2nya ( buang negara )or rejam sampai mati...oleh pemuda UMNO. ...kita bleh wat report kambing tu menghina pemuda tuan.jgn cabar darah muda..

    BalasPadam
  3. 1-SESIAPA YANG MENGATAKAN 'CELAKA' KEPADA MANUSIA (SEBAB KELEMAHANNYA)MAKA SEBENARNYA DIALAH YANG PALING CELAKA DARIPADA MEREKA ITU (H. AHMAD)


    2-SESIAPA YANG MEMPERTAHANKAN KEHORMATAN SAUDARANYA DIWAKTU DIA TIADA MAKA ALLAH AKAN MEMPERTAHANKAN KEHORMATANYA DIHARI AKHIRAT KELAK (H. ABU DUNYA)

    BalasPadam
  4. saudara JAI tak de makna nye nak berhadis-hadis dgn karpal singh ni...
    ini adalah berpunca daripada kelemahan pucuk pimpinan kita. menyebabkan orang yang tidak bertanggungjawab sewenang-wenangnya untuk melakukan sebarang tindakan dengan tanpa rasa hormat dan takut. kenapa tidak sumbatkan aje si karpal keparat tu dalam ISA dan kita boleh 'create' dgn 'charge' dia di bawah akta hasutan. kita boleh buatlah....

    tak pun kita sama-sama pakat buat solat hajat mohon petunjuk dan perlindungan dari Allah. kebenaran pasti datang.... tapi... bila??? sedangkan untuk palestin kita boleh pakat2 buat solat hajat...

    sama-sama kita fikirkan.

    ikhlas,

    Budak Cenor

    BalasPadam
  5. Bila orang tak hormat pada kita buat apa kita nak hormat pada mereka. Buang saja gelaran yang ada pd mereka cth. dato ke, yb ke, apa apa lah yang boleh menunjukkan kita tidak menghormati mereka di dalam pecakapan atau penulisan. Selain dari mendesak kepimpinan atasan memikirkan cara yang terbaik untuk menagani masalah ini.

    BalasPadam
  6. org umno perlu cari jawapan kenapa apa saja tindakan yg di kenakan kepada pembangkang dikatakan di arahkan oleh BN/UMNO.

    pimpinan atasan BN/UMNO juga yg selama ini nak kan ketelusan , keterbukaan , Mr. Clean dsb.

    hari ini disebabkan ketelusan, ketelusan, kebersihan maka timbul bermacam justifikasi undang2 dan perlembagaan yang boleh di ikuti. pilih saja di mana kita nak berdiri.

    malas cakaplah.

    BalasPadam
  7. tak kan melayu hilang di dunia......kita campak je karpal dalam lubang celaka tu...

    BalasPadam