Rabu, 22 Julai 2009

Ntah apa-apa

Pelik... Siasatan Polis DIRAJA Malaysia belum pun selesai pemimpin pembangkang sibuk untuk mengadakan suruhanjaya diraja untuk menyiasat kematian pembantu exco Selangor di Pejabat SPRM Selangor. Sepatutnya sebagai pemimpin yang bertanggungjawab menteri Besar Selangor perlu meletak jawatan kerana telah gagal menjaga keharmonian negeri Selangor. Sikap TAn Sri KHalid yang menyokong rushan dna perhimpunan haram amatlah dikesali dan cara membawa keadilan kejalanan juga merupakan tindakan pengecut yang berselindung dari proses keadilan yang sebenar.

Sepatutnya pihak pembangkang tidak begitu terlatah dengan apa yang berlaku kerana perkara yang berlaku masih dalam siasatan pihak berkuasa. Jika rakyat diajar untuk mendahului undang-undang sudah tentulah negara akan jadi tidak aman kerana semua sistem pentadbiran tidak dapat berfungsi dengan baik dan semua perkara yang berlaku dibawa kejalanan dan akhirnya kerajaan akan tumbang dan negara akan jadi huru hara. Mungkin ramai akan menyanggah pendapat ini tapi saya yain dan percaya bahawa kebebasan hak asasi dankeadilan sejagat serta demonstrasi tidak boleh mengatasi prinsip keadilan, kebebasan dan hak yang terkandung dalam Islam itu sendiri. Oleh kerana itu kerajaan bertanggunjawab untuk melindungi hak semua rakyat ( bukan segelintir yang degil dan tidak bertanggungjawab)demi keadilan untuk semua. Tidak adil jika pembangkang hanya pandai memanipulasikan isu sementera pihak kerajaan BN terpaksa menyelesaikannya seperti yang tergambar apabila LGE meminta bantuan Pusat mengenai masalah dikampung Pala Pulau Pinang.

Sepatutnya pembangkang bersikap terbuka dan menunggu siasatan dijalankan dan tidak begitu tergopoh gapah minta supaya kes itu diselesaikan dengan cepat sedangkan pihak polis mempunyai begitu banyak kes yangs edia yang mash dalam siasatan yang begitu ramai pihak yang menunggu hasil siasatan tersebut untuk keadilan bagi diri mereka. Namun atas permainan jahat pembangkang maka pihak polis terpaksa menghalkan segala jentera kearah siasatan kematian Beng Hock kerana semata-mata desakan rakyat yang terpengaruh dengan politik kotor pihak pembangkang ( nanti adalh pulak yangtuduh BN macam-macam). Setiap kes perlu diselesaikan satu persatu supaya ianya tidak akan jadi siasatan yang tidak adil pada semua pihak termasuk pegawai penyiasatnya.

3 ulasan:

  1. polis siasat sprm, polis siasat polis, sprm siasat polis. ntah apa apa ye...!!!

    BalasPadam
  2. TOK4MALAYA PUNYA WARIS24 Julai 2009 pada 11:03 PTG

    APA BEZANYA ORANG PARTI DENGAN ORANG POLITIK?

    BalasPadam
  3. Dengar khabarnya nak meroboh kuil, tak payah jauh jauh depan balai polis kampong awah tu je

    BalasPadam