Khamis, 19 November 2009

Melepaskan Anjing tersepit

Ibarat melepaskan anjing tersepit. Itulah ibarat yang boleh dikatakan kepada Wee Meng Chee. Melihat video you-tube terbaru beliau berkenaan TNB jelas menunjukan sikap sebenar beliau. Sikap kurang ajar dan tidak menghormati orang lain serta menunjukkan kononnya beliau orang yang berani. Sedangkan apa yang ditunjukan jelas berbaza dengan adab dan nilai ketimuran yang ada di Malaysia. Kalau beginilah sikap beliau maka tidaklah pelik kalau memikirkan kenapa dia sanggup membuat video clip memperbodohkan negara ku baru-baru ini ( dimaafkan kononnya telah bertaubat...ciss..).

Blog ini mengutuk tindakan beliau yang memaparkan video yang sememangnya tidak bertamadun dan hanya dibuat untuk bertujuan menghina orang melayu kerana hanya pekerja melayu yang ditunjukkan dalam video tersebut. Jelas bahawa tujuan sebenarnya hanya untuk menghina Melayu dan ini amatlah tidak bertanggungjawab ibarat api dalam sekam membakar sentimen perkauman yang sensitif. Walaupun yang ditujukan ialah TNB tetapi cara percakapan dan tindak tanduk beliau jelas menunjukkan yang beliau seorang yang anti melayu dan kerajaan berhasrat untuk mempengaruhi orang lain mengikut beliau. Fahaman seperti in amat berbahaya dan perlu dibentaras segera sebelum ianya menjadi merebak dan membahayakan negara . Ingat bahaya api ketika kecil menjadi kawan namun apabila besar menjadi lawan.

Oleh yang demikian pihak yang berwajib perlu memantau dan menyiasat segera perkara ini supaya ianya menjadi telada kepada masyarakat supaya jangan sewenang-wenangnya menghina sesama sendiri terutamanya isu-isu perkauman yang sensitif kerana ianya tidak memberikan keuntungan kepada sesiapa. Kepada sesiapa sahaja yang tidak bersyukur dengan keadaan aman dan tenteram dinegara ini dan tidak perlu untuk membangkitkan sentimen perkauman melampau dinegara ini. Pintu keluar sentiasa terbuka luas kepada pengkhianat negara seperti namewee ini. Dipersilakan KELUAR .....

8 ulasan:

  1. sory to say la..orang cam ni campak dalam laut jer

    orang tak de patriotisme cam ni jangan kan Malaysia, taiwan lagi tak nak..taiwan lg patriotik rasanya. siap ada kerahan tenaga lagi.

    tak pernah ngaku salah hina azan, hina lagu negaraku. yang mintak maaf ialah bapak dia dengan MCA & DAP

    balik Msia blh kuar tv. blh blakon ngan KJ lg. mana dia tak besar kepala.

    BalasPadam
  2. sdr,aminchenor,yanggambi dll,
    mereka (sebangsa) dalam rangkaian dengan isu
    berkaitan lagu negaraku,tarian pendet,kain batik, masakan rendang kononya diciplak dari Indonesia. Tujuannya menangguk diair keroh, untuk bertapak disini.

    BalasPadam
  3. Amin, sepatutnya sejak dari mula lagi budak haramjadah ini di sumbat ke ISA...... anjing kalau dah biasa makan taik, sampai bila pun dia makan walau pun diberi nasi.....

    BalasPadam
  4. mangkuk ni dah ber tau buat pasal national anthem, belum lagi bertau buat pasal vid clip yg baru ni...mungkin Isam boleh beri AMARAN lagi !

    BalasPadam
  5. Masalahnya bro, orang Melayu yang kat atas tu yang nak jaga hati puak2 komunis ni sgt. Cuba kalau budak Melayu buat video haram jadah mcm Namawee tu? Confirm satu Malaya kecoh dan dipaksa minta maaf. Apalah nak jadi dengan MELAYU. BABI masuk halaman rumah pun tak mau dihalau. Apa nak terkejut Namawee merupakan PRODUK SJKC yang langsung tak mau faham budaya rakyat Malaysia.

    BalasPadam
  6. dia dah masuk PAS. sebarang penghinaan memboleh kan dia masuk syurga ke tahap lebih tinggi. jangan hina dia. dia dah lepas tahap satu syurga. lagi anda hina dia lagi tinggi tingkat dan darjat dia dlm syurga.

    BalasPadam
  7. AOK KONE MIN SENYAK JE

    BalasPadam
  8. AMIN OO AMIN
    AWOK GI KONE
    SENYAK JE
    KE..LEMOH SEMANGAT

    BalasPadam