Khamis, 10 Disember 2009

TINDAKAN BUKAN AMARAN

BIADAP..itulah yang boleh dikatakan kepada Nga Kor Ming mengenai kenyataannya berkaitan dengan peruntukan membina masjid didalam negara ini. Ini adalah satu bentuk penghinaan kepada Perkara 3 yang dengan jelas menjamin hak Agama Islam sebagai Agama Persekutuan. Maka tindakan beliau mempertikaikan pembinaan masji tersebut merupakan ibarat mencurah minyak kedalam api yang boleh menyebabkan ketegangan berlaku dalam negara.. Beberapa blog yang saya layari dengan keras menuntut supaya mereka yang bermain dengan api perkauman dan agama ini dikenakan tindakan sewajarnya sejajar dengan peruntukan undang-undang yang sedia ada.

Sebagai ahli poltik dan pemimpin yang kononnya memahami hak dan kebebasan bersuara serta menghormati masyarakat keseluruhannya sepatutnya memahami status kedudukan masjid sebagai lambang kepada keagungan Islam ( salah satunya, Banyak lagi lambang dan keagungan Islam ). Mempersoalkannya sama seperti mempersoalkan kesucian agama Islam itu sendiri dengan menyamakan kedudukan agama Islam dengan agama lain sedangkan kedudukannya berbeza. rujuk sini.

Penghinaan ini boleh membangkitkan kemarahan penganut islam yang tida pernah menyentuh tentang rumah ibadat lain walaupun jumlah tidak rasminya melebihi dari keperluan yang sedia ada di negara ini. Sudah cukup adil apabila kerajaan tidak mengganggu perkembangan dan pembangunan kuil dan tokokng di Malaysia termasuk pembinaan Patung Tuhan mereka yang sememangnya bertentangan dengan ajaran Islam.

Janganlah jadi seperti kaduk naik junjung dan ibarat api dalam sekam dan seperti orang yang diberi bunga dibalas tahi. Sebagai orang melayu beragama Islam saya begitu terguris hati dan merayu kepada pihak berkuasa supaya tindakan tegas perlu diambil supaya ianya tidak menjadi barah yang akhirnya sukar untuk ditegah. Sebagai pemerintah yang penting ialah maslahat umum dan bukannya kepentingan peribadi. Biarlah Kerajaan UMNO/BN ini tidak popular dengan tindakan tegas asalkan jangan maruah tergadai.

OLEH YANG DEMIKIAN SAYA MENUNTUT DENGAN SEPENUH HATI SUPAYA KEMENTERIAN DALAM NEGERI MENGAMBIL TINDAKAN TEGAS KEPADA BEBERAPA INDIVIDU YANG BABRU-BARU INI SANGAT JAHAT MULUT DAN TINDAKANNYA DALAM MENYENTUH BEBERAPA PERKARA BERKAITAN AGAMA DAN HAK ISTIMEWA ORANG MELAYU SPERTI NGA KOR MING, KULASEGARAN DAN LIM KEN YAIK. MAKA SATU TINDAKAN DAN HUKUMAN TEGAS PERLU DILAKUKAN DAN DILAKSANAKAN SUPAYA IANYA MENJADI PENGAJARAN KEPADA MASYARAKAT SECARA KESELURUHANNYA. LAPORAN POLIS SUDAH PUN DIBUAT DAN SAYA MENYERU SIASATAN DISEGERAKAN SUPAYA MARUAH DAPAT DIPERTAHANKAN DAN TIDAK LAGI DENGAN AMARAN YANG HANYA LAYAK UNTUK MENAKUTKAN PELAJAR SEKOLAH SEMATA...

RUJUKAN :








Tiada ulasan:

Catat Ulasan